Sidor

lördag 12 juni 2010

Vecka 12



Sonen hade svårt att andas och fick inte sova ordentligt. Jag trodde att det var astman som blivit sämre, men inget hjälpte. Till slut åkte vi till akuten inne i staden. Där får vi träffa en läkare som säger att barnet har krupp och att de inte kan göra något för honom. Hon skriver ut ett recept på hostmedicin, som jag inte vill ha eftersom vi har haft den förut utan verkan. I min enfald trodde jag att jag befann mig på en akutmottagning, dit man åker för akuta ärenden... Men jag hade helt fel, till akuten ska man inte åka om man inte kan andas ordentligt. Själv tyckte jag att barnet skulle få lite kortison och ev. andas in adrenalin (något han har fått tidigare med gott resultat). Senare fick jag lära mig att det i stort sett är samma behandling för krupp som för astma. Är inte sjukvården fantastisk?!

Inga kommentarer: